Valpplaner??

Saknar den perioden då vi hade valpar... Pappa valde att inte para Mimmi i år. Faan vad synd det är att Lattja inte visat framfötterna lite mer, då hade jag kanske kanske tagit en kull på henne. Men vet inte om det är någon som skulle vilja ha efter Lattja då hon är omeriterad :( Men hon är grymt duktig! Och jag tror att hon skulle kunna nedärva skit bra! jag tycker att Lattja är duktigare än Mimmi.

Lattja ställer oftast direkt i upptaget, och jag tycker det är sällan älgarna står för Mimmi. Lattja skulle passa jättebra för jakter på vargtäta och små marker. Då hon inte håller i så länge. Jag tycker det är jättebra att hon bara håller i i ca 15-30min. Hon kommer alltid tillbaka i bakspåren, sällan hon tar vägarna. Hon har en fruktansvärd jaktlust! Älskar att springa och skäller grävling riktigt bra! Hon skäller även älg det är ju skjutet några för henne.
Ahhh vad svårt det är! Vet inte alls hur jag ska göra. Hade hon bara haft ett J framför sitt namn hade det varit enklare. Men jag vet inte om Lattja kommer kunna bli SEJ(LÖ)CH, eftersom hon inte håller i så länge. Men man ska aldrig säga aldrig. Få se nästa år kanske, med valpar :) Få se hur hon gör i hösten. Sist här då jag släppte henne så fungerade hon som en riktig älghund. Ståndskall i ca 2½timme (sen vart det mörkt), hon kom och hälsa på och sprang tillbaka. Skällde på som bara den! Synd att det vart mörkt bara så jag inte hann skjuta för henne... Men jag hoppas att polletten föll ner ordentligt då. Släppte henne en gång till efter det, men då var det för mycket snö och då ville hon inte riktigt. Tror hon blivit skrämd någon gång så hon är lite mera försiktig då.

Nej ska fundera lite få se... Men det blir nog inget i år, även fast jag vill! Få se nästa år kanske :)


Min bästaste jämthund <3


Nej nu ska jag fortsätta elda och åka till skogs, fundera lite över mina planer :) Hade varit enklare om hon varit meriterad.. Men få se :)

Hörs sen igen!
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0