Vad för valp??

Ja jag funderar på vad för valp jag ska skaffa härnäst. Samtidigt som jag vill ha en schäfer så vill jag ha en rysstövare. Gud så svårt det ska vara! Önskar att jag kunde dela på mig så halva jag kan ta Alice och en schäfer och andra halvan kan ta hans om jakthundarna :P Så bra det blivit då!! Hade jag haft pengar, mycket pengar så jag hade kunnat syssla med hundarna på heltd så hade det inte varit något problem heller. Men nu är det inte så, istället så är jag urfattig och bor hemma hos föräldrarna, kul! Eller inte...

Ålbolandets kennel har en ryskstövarkull nu som är nästan 4 mån, där finns det 2 tikar kvar. Fatta att jag är sugen! Men jag vill ju så gärna ha en schäfer nu så jag kan börja träna och tävla igen. Gahh så svårt det ska vara! Ska fundera lite få se vad det blir... Men lutar mest åt en schäfer, men jag vet inte..

Lägger upp lite bilder. Här på rysstövare.

Det här är Riistakairan Jelena som är mamma till valparna på Ålbolandets, är en riktigt fin tik, en av de finaste jag sett. Bilden kommer från Ålbolandets hemsida, www.albolandets.se

Här är Ackers Vasha, hunden längst till vänster. Han är pappa till kullen, ser väldigt mörk och fin ut. Som ni ser så har det skjutits lo för honom, det har det även för tiken. Här under kommer det lite blandade bilder på ryssvalpar, så söta!
   

Här lite bilder på schäfer valpar:

  

De översta bilderna är på Molars Yubla och den undre på Skogsstugan Cula

Nej nu ska vi ta och förberede middagen tills mor kommer hem. Dumma mamma att komma hem vid 5, för då måste ju maten vara klar, och de sänder ju top model mellan 4-5, då vi ska laga mat :P Men det ska nog gå att ordna ändå.. Skriver mer säää
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Eller så tar du båda med ett halvårs mellanrum eller så ;) Det går helt utmärkt att ha 4-6hundar hemma, fast dom kostar ju en del, i snitt 1000kr/månad i hundmat och försäkringar (och sen är det ju allmänt som godis, leksaker, koppel, halsband, selar och andra "förslitningssaker").. Se till att få ett ordentligt jobb så kommer allt sånt där sen ska du se!

2010-02-23 @ 21:22:27
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: Lisa

Eller så tar du båda med ett halvårs mellanrum eller så ;) Det går helt utmärkt att ha 4-6hundar hemma, fast dom kostar ju en del, i snitt 1000kr/månad i hundmat och försäkringar (och sen är det ju allmänt som godis, leksaker, koppel, halsband, selar och andra "förslitningssaker").. Se till att få ett ordentligt jobb så kommer allt sånt där sen ska du se!

2010-02-23 @ 21:22:55
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0