Händelserik gårdag!

Ja som jag skrev i sista inlägget så hann jag ju inte med att uppdatera igår. Det var verkligen en händelserik dag!
Det började med att på morgonen så skulle jag åka upp till kyrkberget för att få nycklarna till alla baracker och koder + information. Så jag hade siktat på att åka vid halv 9, för då skulle jag ju vara där till 9 ungefär. Går ut till bilen och den vill inte starta! Min trogtjänare som aldrig svikit mig har börjat svika mig genom att inte vilja starta då den har stått för länge i kylan. Troligtvis så är det kylan som drar ur batteriet, men jag vet inte, jag är ingen bilexpert. Jaja ringer Benke och han kommer och hjälper mig med att dra fram bilen (den stod lite dumt till) och sen starta den med startkablar.

Åker upp till kyrkberget. När jag kommer dit har de stött på ett problem. Chefen på företaget vill inte anställa någon privatperson på timlön, så jag hade behövt vara egen företagare och skicka faktura! Men efter många samtal så löser det sig, så jag blir "inskriven" på ett företag i Malung (som ändå är där och jobbar). Så de ska fixa med fakturering och så jag får lön. Men tycker att de hade kunnat tagit reda på det direkt! Men men det löste sig iaf.

Åkte hem och slängde i mig en snabb lunch. For till Ylva där jag skulle städa. Städade och städade fram tills strax efter två, då var jag klar. Så då hade jag bråttom hem, skulle hinna med bussen 14.42. Men när jag kommer till kyrkan så står det en lös hund vid vägen, utan ägare. Jag vet ju vems hund det är, har kopplat den förr. Och han tyckte det luktade så gott om min bil (har ju haft 2 löptikar i den), så han hoppade in frivilligt :) Körde han hem och ringde Angelica, det är hennes pappa som äger hunden. Så hon ringer upp han så det löste dig.

Nu vart jag ju ännu senare hem, så tog bara en liten snabb dusch, bytte om och tog Alice med mig så sparkade vi fort som jag orkade till korsningen (en sträcka på 500m ungefär). Kom fram vid 14.40, så då hade vi lite tid på oss. Stod och vänta ett tag och till slut kommer bussen. Vi går ut och ställer oss vid vägen, och jag märker att han inte saktar ner tillräckligt. Höjer handen för att visa att jag vill med, då vinkar busschaffören tillbaka och bara kör förbi! Snacka om att jag vart irriterad!! Där hade jag stressat som en tok för att hinna med bussen och så stannade han inte!

Nej så jag ringde dalatrafik och Sussie som jag pratade med där var jättetrevlig! Vart glad över att prata med henne. Men iaf så skulle hon ringa trafikledningen, eller nåt, på dalatrafik och be busschaffören vackert vända. Och det går en kvart, 20 min, 25min men ingen buss. Då det gått en halvtimme efter det att jag pratat med sussie ringer jag upp henne igen. Och då berättade hon att hon hade gett mitt telefonnummer till de på trafikledningen, och så berättade hon även att busschaffören kommit så pass långt att han inte ville vända. Bra jag fick reda på det iaf. Så de skulle väl fixa taxi till mig. Sussie skulle ringa upp de igen och fråga varför de inte ringt till mig, så hon skulle ringa upp mig sen när hon pratat med dom (så att inte mina pengar på mobilen skulle gå åt). Väldigt snällt av henne :)

Så hon ringer upp efter en liten stund och då hade trafikledningen sagt till deras "försvar" att det inte hade gått att nå mig?! Efter att ha stått där och väntat på bussen i mer än en timme så sa jag att jag skulle fara hem, det tyckte Sussie att jag gjorde rätt i. Men de på trafikledningen ringde iaf upp och berättade att de skulle fixa taxi men det skulle ta en stund. Så jag tog en dusch och gjorde mig klar ifall de skulle dyka. Vid 17.07 ringer taxin och då är den i Venjan, guidar han till mig så jag och Alice fick äntligen komma till Sälen, bara 2h försenade var vi där :)

Så det var väl det som var mest händelsrikt igår! Men det började som en jobbig dag men slutade bra. Behövde ju inte betala för taxiresan, så där tjänade jag lite pengar. och sen var jag hos Johan, då skulle vi äta pizza, jag tog kebabtallrik. Och då hade Sune fått maten gratis! :) Så kvällen slutade bra iaf :)

Nej nu ska jag göra mig klar, ska upp och jobba på kyrkberget nu. Kommer väl ta ett tag innan jag städat klart där. Sen ikväll har jag blivit bjuden på middag hos Marcus och Victoria :) Ska bli trevligt!

Skriver mer sen!
Kramkram

Avslutar med en bild på Miss Li :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0