Framtids planer?

Ja jag har hållt på funderat på mina framtidsplaner, vad jag ska satsa på. Jag har hållt på och funderat på att syssla med polishundar, föda och träna upp polishundar. Har ju velat hålla på med schäfrar, är ju fast med schäfer efter jag haft Yubla :) Älskar deras arbetslust, hur de älskar att jobba :) Och det är ju stor efterfrågan på polishundar hela tiden, och det blir en liten slant för dom.

Har även börjat fundera på jakthundar, tycker väldigt mycket om att jaga och hålla på med hundar. Finns ju en del saker man kan välja på där, man kan antingen jaga in hundar och sälja, ta emot hundar och jaga in dom eller anordna jakter så folk får komma och jaga lite. Hade varit kul att ha att anordna jakter, det finns så många jakthundar som jag vill ha! Lajka, ryss stövare, schiller stövare, jämthund (självklart), drever, bayrare (säkert felstavat) och terrier :) Jaga räv med stövare och terrier, rådjur och hare med drever, älg med jämte, björn och lo med rysstövaren och lajkan. Lajkan kan man även jaga mård och fågel me :) Och eftersökshund är bra att ha. Finns så mycket olika jakter!

Sandra sa att jag kan ju göra både ock. Håller på och funderar på hur? Kanske det är någon mer som vill ha hand om jakterna med mig :) Sätta Venjan på kartan ;) det är svårt! Man kan ju pröva med både ock, sätta mig ner och skriva lite hur det kan se ut om jag skulle ha både ock, jakthundar och polishundar. Mamma har ju hållt på och pratat med pappa och Christer om att de ska fixa jakter och så kan man bo i sundinkojan. Som riktig jakt på som på gamla tider. Man tar en summa och då ingår mat och boende + jakt. Hade varit riktigt kul! Det finns ju även jakter som går att utföra utan hund, bäverjakt tex.

Har man bara bra hundar så kan man nog lock lite folk att komma. Älgjakt och björnjakt lär locka en del iaf! Finns nog folk som vill jaga annat med :) Men det är ju en fördel om man skulle vara två stycken, så slipper jag ha alla hundar själv. En annan nackdel är ju gråbenens utbredning, då kan ju vissa jakter vara hotade. Är mest jakterna utan hund som går att köra då, men de är ju inte riktigt lika roliga. 

Nej så det är mycket tankar som snurrar i huvudet just nu på hur jag ska göra. Men en schäfer kommer det att bli, tycker om deras mångfald till träning/tävling. Man kan göra det mesta med dom :) Och jag vill ju tävla med. Men jag ska kika nu på lite kurser inom turism, kanske läsa lite mera engelska. För det är ju mycket utlänningar som brukar vilja komma upp till Sverige och jaga och då är det bra om man kan engelska.

Sandra har läst mitt inlägg och gett mig läxa tills på fredag, ska skriva en lista på lite olika saker med jakten. Så det ska jag göra om kvällarna nu, kanske lägger upp resultatet på bloggen sen, vad jag kommit fram till. Iaf i korta drag :) Hon gav mig även lite tips så jag fick lite att fundera på.

Hon sa att jakthundarna kan jag ju börja med nu, det har jag lite kunskap om redan. Men för att få fram bra polishundar så behöver jag nog lite mer kunskap. Få se här om det blir en schäfer iår eller om jag väntar ett år till, märks sen när valparn har kommit där jag tingat. Men att ta hem lite jakthundar (valpar, unghundar) går ju att göra nu till sommaren/hösten. Så man kan börja jaga in hunden och sen sälja. Kanske sätta ut annons och fråga om det finns nån som vill få sin hund injagad. Fast det känns dumt att ta hem en hund och man jagar med den och det skulle hända något. Då känns det nästan bättre om det skulle vara ens egen hund, om men säger så.

Men jag har lite att fundera på som sagt och har fått lite uppgifter av Sandra att göra. Ska bli kul att se reultatet sen! Och så ska jag kolla lite kurser, engelska kurser först och främst :)

Vad tror ni som läser?? Kommentera och säg vad ni tycker :)

Lite bilder :)


Era tränar skydd (tiken jag tingat valp efter :))

Polishund i full action ;)

Finns det någon finare syn än detta? :) Jämte har ståndskall

Lajka har stånskall :)

Så säg vad ni tror och tycker :) Jag håller på att uppdaterar det här inlägget lite hela tiden då Sandra ville läsa innan hon skulle stänga av datorn, så ni får kolla lite senare sen om jag har skrivit nå mer.
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej,



det här är nog en annorlunda fråga, men jag tänkte höra om jag fick använda en utav dina bilder i detta inlägget. Skicka mig gärna ett mejl, så förklarar jag mer.

Mvh Josefin

2011-05-22 @ 21:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0