Bilder från dagen

Ja jag och hundarna var ju en sväng till skogen, bäst att passa på medans vädret är fint. Så jag tog lite bilder på vovvarna. Mimmi fick gå i lina och Lattja och Alice sprang lösa. Lattja försvann iväg ett tag och var nog borta 30-40min. Men jag hörde int om hon började skälla, så hon var nog bara ute och sprang. då fick iaf hon springa lite grann :) Mimmi var lite besviken över att behöva gå i lina, började bita i linan när vi gick tillbaka till bilen. men jag vet att släpper jag henne så springer hon och jagar.

Så vi var väl i skogen någon timme, det var skönt. Har skickat iväg ett mejl idag till dom som har Hålltjärns Jubel och Hålltjärns Triumf, för att fråga om de har några parningar på G. Hålltjärns Lattjo har parat en tik och fått valpar, men det var ingen bra tik. Tiken till valparna hade D-höfter. Så jag förstår inte riktigt varför han parade den, eller om han inte visste om det. och Jubel och Triumf är riktigt bra älghundar. Jubel hade ingen just nu, de hade pratat med en som hade tik i Ockelbo, men inget bestämt. Triumf har vi inte fått svar från än.

Anledningen till att jag skickade till dom är ju att pappa är ute efter en till valp. Mimmi blir 8 nu i mars, så det börjar bli dags att skaffa en ny hund nu. Få se vad det blir för valp :)

Här kommer bilderna från idag:


Fint väder efter vägen där vi gick :)

Mimmi med Alice i bakgrunden

Alice och Lattja

Lattja

Lattja dansar

Mimmi slickar sig om munnen

Mimmi :)

Alice

Alice

Alice

Mimmi med sin blick :)

Alice i snön

Alice laddar för att flyga ;)

Mimmi

Mimmi och Alice spanar ut i skogen

Mera spaning

Mimmi

Så det var allt just nu. Hörs sen!
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka härliga bilder. Det är så härligt med all snö! Man vill bara vara ute hela tiden! :)

2010-02-08 @ 18:55:27
URL: http://lahija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0