Ang gårdagen

Ja igår hann jag inte skriva någonting i bloggen. Åkte till Mora vid halv 11 och kom hem runt 12 på kvällen/natten. Min dag igår såg ut så här:

Jag hade siktat på att komma iväg vid 10.10 så att jag skulle ha en timme på mig att köra till Mora. Hade tid 11.10 på besiktningen. Kommer ut till bilen, och den vill inte starta. Stendöd. Det hade varit -24 på natten, så min bil hade nog frusit lite. Men den brukar alltid vara en trogen startare. Så jag in och ropa till mamma att bilen inte startar. Och hon snabbt ut. Vi försöker dra igång bilen först, men det gick inte. Och så pröva vi med start kablar, då starta bilen :) Så halv 11 kom jag iväg :P Körde lite för fort med tanke på väglaget, men kom fram 11.15. Så då var det till att rulla in direkt. Bilen gick iaf igenom ombesiktningen, det var skönt!

Sen åkte jag ner på stan för att gå på arbetsförmedlingen, så nu är jag anmälda som arbetslös. Har lite att göra tills jag ska dit igen på "samtal", kom inte på vad det kallades för nu :P Sen gick jag och lämna ett CV på Cubus, order från mamma. Kul att bo hemma - Not!

Jag åkte sedan upp till noret, skulle till dala gummi och göra en toe insjustering. Det var rätt mycket fel så det var tur jag gjorde det! Så nu går bilen rakt och säkert fram igen :) Åkte och lämnade lite fler CV:n på granngården och djurmagazinet med. Hoppas på lite extra jobb där :) Beställde mat på McDonalds åt mig och Klick. Inte visste jag att det gick att få glutenfritt på hamburgarna, en överraskning :)

Åkte till Elina där Klick var och fixade med hennes hår. Så där blev jag lite drygt 3 timmar. Så spenderade lite tid där, skönt. Kl. 17.30 drar jag ner på stan och lämnar in 2 CV:n till, bara så mor ska bli liiite nöjd. Ringde Sara, vart dit bjuden på mat :) De bjöd på vegetarisk köttfärsås och vanlig köttfärsås med pasta till. Jag tog lite av varje, var gott. Sen tog vi två promenader, först med hennes hanhundar och sen med mina löptikar. Vart lite tv tittande innan jag åkte för att hämta Sandra.

Hämtade henne strax efter halv tio. Åkte upp till ICA maxi för att handla bröd till mig. Sen bar det av hem till Klicken och fika :) Hon bjöd på sockerkaka, bullar, kakor och hemmagjorda chokladbollar :) Mumsigt värre! Var där nån timme innan det bar av hem till byn.

Hemma så var mor och far uppe så vi satt uppe och pratade till 2 sen vart det sängen.

Det var min späckade dag :) Nu blir det frukost och sedan ska jag och Sandra åka ut på sjön och släppa vovvarna så de får springa av sig lite.

Skriver mer sen och kanske lite bilder från dagen kommer med å.
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0