Yeah update! Finally!

Ja det är ett tag sen jag uppdaterade bloggen nu, men har varit hos Sandra i en vecka och inte haft ork eller lust till att skriva i bloggen.

Sen sist så har världens bästa Vickan och hennes (numera kallade) man Marcus gifte sig i Fellingsbro. Jättefint bröllop! Var jättetrevligt att få komma dit och få vara med och fira deras dag.

Efter bröllopet och och maten så åkte jag och Sandra till Södertälje, där jag skulle kolla på en schäfer. Jättetrevliga var de som hade schäfertiken! De var väldigt hundkunniga med. Så vi var där någon timme sen for vi tillbaka till Västerås. Så det vart mycket bilresande den dagen (som var torsdagen den 22april).

På fredagen var jag Sandra och Ida iväg till centrum och åt lunch å hade det trevligt. Sen på eftermiddagen kom Linda med hennes två hundar Flora och Lola. Var väldigt trevligt, vart mycket prat och skratt. Sandra och Linda var ut på kvällen, men jag stannade hemma.

Lördag och hundens dag på djurmagazinet. Sen åkte vi iväg å shoppa lite och åt lite pizza.

Sen har det inte hänt så mycket, det vanliga, promenader, suttit vid datorn och sånt. På onsdag var det dags att åka och hämta schäfern iaf. Var väldigt spännande! Eftersom de fick veterinärbesiktningen så pass sent på onsdagen så vart det ju bra sent innan jag kom därifrån och kunde åka hemåt. Åkte vid 9 från Södertälje och var hemma vid halv 2. Var rätt så segt i bilen sista biten hem, men med choklad och bra musik så gick resan tämligen bra ändå!

Idag har jag jobbat lite med att städa. Men började morgonen med att åka till Birgitta och lämna Alice där på hundpensionat. Ska hämta henne igen på lördag eller söndag. Hon ska bara vara där så pass  att jag hinner få lite kontakt med Cula, som schäfern heter. Men Cula och Alice funkar väldigt bra tillsammans, värre är det med Lattja. Men hon ska väl ge med sig hon å tillslut!

Vart så glad häromdan då jag ringde banken och fick reda på att jag hade 7000kr på kontot! Och då räknade jag ut att jag tom skulle kunna spara undan 3000kr denna månad. Men som ett slag i ansiktiet, en riktigt käftsmäll alltså! Så kom mamma med försäkringen på bilen nu, och den var på 3400kr... Så från att avar plus iaf 3000kr, så kommer jag nog gå back denna månad med... Blir så ledsen och besviken för det. Man ska inte gråta över pengar, men det gör jag ändå... När ska det vända åt mig?? Funderade allvarligt på att sälja bilskrället efter det, bara utgifter på bilen! Men då blir jag ju fast här, tar mig ingenstans... Vill bara lägga mig ner i graven och bara dö, det känns så ibland, vill inte tänka på dessa förbannade pengar hela tiden. Men har bestämt mig för att sätta mig ner imorgon och se vad jag har hemma som jag kan sälja, så jag får in några extra pengar. Så ska det nog gå bra iaf :)

En bild på nytillskottet kommer här!


Nu ska jag sova!
Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0