Valborg

Ja idag är det, eller iaf har varit, valborg. Den firade vi genom att äta god mat i goda vänners lag. Sen var det den årliga traditionen med föreställning i ordenshuset. Det var mycket bra och roligt! Avslutade kvällen framför majbrasan.

Det funkar bättre och bättre mellan Lattja och Cula nu, det är väldigt skönt! Det kommer att ordna sig med det med känns det som. Cula har även varit och hälsat på farmor idag. Sen tog vi en promenix, och det gick kalas. Hon fick även följa med ner till brasan och kika. Hon tyckte det var liite väl jobbigt med så mycket folk + några hundar. Men det gick bra och hon skötte sig bra. Knappt en reaktion när de sköt raketer! Det var skönt det med!

Det är iaf en väldigt lätt och mjuk hund. Går enkelt att bryta henne när hon tex jagar kaninerna i deras rasthage, eller katten. Fast katten är lite roligare än kaninerna.

Pappa sa idag att han tyckte att Yubla var bättre mentalt, men jag har ju inte haft Cula så länge. Så det kommer nog bli bättre, bara hon får följa med på lite och märker att det inte är nån fara. På söndag ska vi och kika på lydnadstävlingen i Mora, ska bli kul! Jag, Alice, Cula och Ida ska dit, sen bär det vidare till Linghed och dop.

Och imorgon bitti kommer Birgitta med Alice, ska bli kul att få hem henne, saknar skruttan :) Min stora gos! Sen vankas det promenad med Lina, Alice och Cula. Sen ska jag och Lattja ut på en cykeltur, så hon ska få springa av sig lite!

Men nu ska jag nog sova. Avslutar dagens inlägg med bilder på Cula. Natti!


Cula i full kareta

Här kommer hon igen

Sötnosen Cula

Cula med lång tunga, lite Yubla över det :P

Här med tungan rätt i mun

Står rätt fint, bara jag som sitter i fel vinkel :P

Kliar sig

Culis

Här kommer hon travandes

En riktigt go hund

Sötnosen :)

Godnatt igen!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0