Sen uppdatering idag

Ja idag uppdaterar jag bloggen sent, har inte orkat eller känt för det. Men nu ligger jag i sängen med datorn i knät, så då tänkte jag passa på att blogga :) Börjar med fredagen.

I fredags kväll så fick Sandra sms från Klick om de kunde komma till oss på fest lite senare, de kunde inte vara kvar där de var nu. Okej skrev Sandra och vi bestämde att vi skulle vara ute i bagerstugan. Eftersom jag inte gjort klart allt där så var det till att ut och börja elda och städa iordning. In och åt mat, grillat älgkött och fläskkött med klytisar, sallad och bea sås. När vi höll på och åt så fick Sandra sms från Klick som sa att de nog inte skulle komma ändå. Men jag gick ut och satte upp ljuslyktorna och tavlorna på väggarna iaf. Tände alla ljusen och på med lite musik, hämtade datorn och bestämde mig för en myskväll för mig själv därute. Men sen så ändrade de sig en tredje gång, så då skulle de komma ändå. Så ca 24pers vart vi i lilla bagerstugan, lite trångt men det gick. Det finns en fördel och en nackdel med att ha festen hemma hos sig. Fördelen är att man kan lägga sig när man vill, nackdelen är städningen efteråt. Och nog vart det städning, men skriver mer om det sen. Skjutsade hem de sista personerna vid 2, kom i säng halv 3.

Lördagen började med att Sandra väckte mig halv 8, för klockan 8 skulle vi åka till sälen för att jobba. Upp och klär på sig, packar i ett ombyte och sen åker vi iväg. Vi hade ju fått låna Nylanders fyrhjulsdrivna bil av Ylva, eftersom det krånglade med bilar åt oss. Det är en automat. Det var nära vi höll på att åa av vägen på väg till sälen, dels för att bilen hade behövt göra en hjulinställning (rätt rejält) och sen dåliga däck. Men fram kom vi. Upp och jobba, var mer folk denna dag. Var riktigt kul! Skönt att komma ut lite. Sen när vi slutat så gick vi ner och bytte om för att sedan gå ner till lammet och grisen. Där skulle vi träffa övriga delen av familjen + mormor, moster, jeppe och adam. Vi åt tre-rätters varmrätt med fläskfilé, lammfilé och oxfilé. Var riktigt riktigt riktigt gott! Efteråt stod magen på trekvart :P
Åkte till Sara för att hämta Meja, Sara hade varit barnvakt. Sen vidare till Birgitta i Venjan som varit hundvakt åt mina två, det hade gått bra. Hem och tog det lugnt resten av kvällen, orka inget annat :P

Söndagen var det jobb på schemat med, men denna gång städ. Vi städade 9hus, började 8 och slutade 16, så det vart några pengar där med - gött! Hem och åt lite mat, städade ur alla flaskor + burkar i bagerstugan från festen (hann inte under lördagen). Och jag fick lov att hälla ut fler halvfulla burkar med öl, blä! Förstår inte varför man inte kan dricka upp allt, men iofs var de flesta rätt fulla kan bero på det :P Tog sen en promenix med hundarna. Var till Vickan så hundarna fick leka och sen kopplat av. Och nu ligger jag här :) Ska nog se en film och sen sova.

Då vet ni hur min helg varit. Hoppas eran varit bra! Vi hörs!
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0