Gahhh!!

Vad svårt det är!!

Jag har ju lagt ut en annons på blocket och schäfertorget att jag önskar bli fodervärd till en schäfer. Fick ett mejl från en i Falun som jag träffat någon gång, om jag inte ville ha hoffe i stället (Hovawart). För hon sökte efter tävlingsintresserade fodervärdar. Och jag vet ju inte hur hoffen är som tävlings och träningshund.. Så jag har frågat runt lite, och svaret som jag fått är att de är väldigt ojämna. Det är svårare att få tag på en bra brukshoffe än en bra bruksschäfer. Men hon sa att fördelen med hoffen är att den är friskare än schäfern. Så vi skulle iaf höras vid idag, och prata lite få se. Hade ju varit kul att träffa hennes hoffar som är mer arbetsvilliga. För de jag har träffat har varit väldigt loya. Kenneln som jag ska få "ta" en vap ifrån är iaf http://www.hovawart.se/. Och det verkar vara en riktigt bra kennel!

I morse så var det en tjej som ringde och frågade om jag inte ville bli fodervärd åt en dobermanntik på 2år. Men jag kände direkt att jag vill ju ha en mindre hund, helst valp. Så jag har försökt hjälpa henne att hitta nån annan som vill ha en dobermann. Vet ni någon som läser det här, någon som letar dobermann att tävla och träna med så hör av er.

Hade även fått svar på annonsen på schäfertorget. Har kikat på en intressant kennel förr som hade valpar, men de var för långt ner tänkte jag. Men så idag fick jag ett mejl om att de hade en tik att som de ville ha ut på foder. Och det är fina föräldrar och de verkar vara bra föräldrar. Så nu är jag verkligen i valet och kvalet om vad jag ska ha för ras! Kenneln är iaf: http://www.haxsjon.com/Bkullen.htm där är bilder på valparna de har nu som jag ska få ta en valp på foder ifrån. Och valparna är ju sååå söta och ser ut att bli gråa och fina. Vill ju ha en mörk eller grå tik. Så jag ska väl ringa och prata med dom få se. Men de bodde i Trelleborg, och det är ju en bra bit ner i landet. Fast det kan ju vara värt den bilresan :)

Men mor har sagt att om jag ska ha en valp nu så får jag lov att göra mig av med en av mina som jag har nu, så hon syftar väl mest på Alice. Men aldrig att jag kommer sölja den tösen! Hon ligger mig för varmt om hjärtat :) Men däremot funderar jag på om jag ska lämna henne till nån jag känner bara över sommaren. Och till hösten då det blir skola så ska hon få komma till mig igen. Få se hur jag gör, ska fundera lite och höra mig för. Har två riktigt bra tänkbara kandidater, men det vet inte om något än :P Som sagt, än är inget bestämt!!

På tal om valpar, så ska Alice uppfödare ha valpar nu. Så om nån är sugen på en grandis så kan jag varmt rekommendera den kenneln! Alice är en jättetrevlig och go hund! Visst har hon lite olater för sig, men det är ju mitt fel :P Vet inte hur jag ska få henne att sluta öppna dörrar, men hon öppnar bara dörren när hon vill ut, in eller är lite uttråkad. Men oftast bara för att hon vill ut.

Nej nu ska jag fundera vidare få se om det är någon mer som hör av sig! Och om Märit ringer, hon som vill att jag ska ha hoffe på foder :)

Hörs sen!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0