Bestämt!

Japp har nu bestämt mig för att det kommer bli en schäfer i sommar. Har som sagt kikat på några äldre tikar men har tingat en valp från Molars och så har jag blivit rekommenderad en kennel av Ellie. Kenneln som en av de äldre tikarna kommer ifrån ska ha valpar nu i vår med, så ska kanska höra mig för där med. Det är samma hane till den kullen som molars använt på deras tik. Har skickat iväg ett mejl till Molars nu för att höra om det syns nå än på tiken, om hon är med valpar. Så jag vet om jag ska höra med andra kenneln med, men det är nog kanske lika bra, gör ju inget om man tingar från olika kennlar det går ju att tacka nej sen :)

Ska ju få tillbaka pengar på skatten, och de kommer att gå direkt till valpen. Så det blir perfa! Har frågat Malin om det finns möjlighet att åka dit och rida lite, hon har iaf 3st. Kommer nog att åka och hälsa på pappas kusin och rida lite. Hade ju varit kul att ha haft en häst iaf i sommar! Men det har jag nog inte råd med just nu, ska bli miljonär först ;)

Har fått en typ av inbjudan från Lina i Åsarna om en inoffeciell hundutställning i Åsarna. Så jag ska ringa och prata med henne strax, för att höra om jag och Brallan får komma upp någon dag tidigare och bo där :) Hade varit kul iaf! Har även skickat i väg ett medelande till Alice uppfödare som bor i Ånge, inte så långt från Åsarna. Hade ju varit såå kul om det varit fler från kenneln som kom dit och ställde. Ska iaf åka och hälsa på dom, de ska få valpar nu i veckan och de lär ju vara runt 4veckor då utställningen är, så de ska jag åka och kika på ^^ De kommer nog var gudomligt söta! :) Men det kommer inte bli någon mer grandis just nu, det ska bli en schäfer.

För övrigt så känner jag mig inte så pigg just nu, är trött och så har jag kännt av halsen hela dagen och huvudet. Så ikväll blir det lugnt. Synd för jag hade velat åka ut och jaga lite mer bäver, var trevligt igår men jag såg ingen. Hoppas på fint väder imorgon med och att jag mår lite bättre, då ska det bli en jakttur :)

Har ringt Gudrun idag och sagt att jag faktis kan jobba på Juntis i sommar. Det ska jag fixa! Då har jag iaf sommarjobb hela sommaren :) Det skulle vara perfa! För om det blir plugg till hösten så kommer jag behöva varje intjänad krona som jag kan få! Så jag slipper ta allt för mycket studielån.

Ja det var lite uppdatering iaf. Ska ge hundarna mat nu och sen ringa Lina. Vi hörs!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0