hem längtan :(

Ja jag längtar hem! Fast till jakten då. Vill hem och jaga och ha julbak :) Men jag sitter fast här tills nästa onsdag då jag ska åka hem, ska bli skönt! Eller jag åker till moster och bor där över natten, eftersom vi ska dit på julafton (torsdag). Onödigt att åka hem till Venjan först och sen tillbaka till Linghed dagen efter. Så jag och djuren ska bo kvar hos moster över natten :) Längtar alltså till jakten och snön!

lite bilder från förr julen då vi var i Linghed :) Här Mimmi, Lattjas mor som vinkar :)

Vackre Lattja <3

Snön yr om henne

när hon bjuder upp till dans ;)

Vackra blandrasen Lego jag hade ett tag :) Blandning schillerstövare, jämte och lite lajka. Världerns goaste och vackraste blandras :) Nu bor han i småland/belkinge och jaga gris, han hamnade hos helt rätt person :)

Lattja och Yubla, från februari 2008

Vi är på Venjanssjön och det busas för fullt :)

De hade såå roligt tillsammans <3

Här är min första älg som jag sköt för Lattja, henns första för den delen med :) Efter ett 2timmars långt arbete med gångstånd och ståndskall! Det var september 2008 :)


Längtar så till att få åka hem och jaga, höra ståndskallet dåna över skogen och man ska försöka göra sitt bästa för att smyga sig fram :) Men en dag med en riktigt bra harhund är också något extra. Sitta vid elden och höra hur hunden driver haren och hur haren gjort ett avhopp. Nej det är grejer det! :D Nu längtar jag ännu mera hem!

Snart är det iaf jul och ledighet = massa jakt om föret vill! :D

Så det var lite för tillfället. Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0